Fysieke winkel of webwinkel

KOPEN BIJ EEN FYSIEKE WINKEL OF WEBWINKEL 
Veel mensen kopen hun fiets via internet met de verwachting een stuk goedkoper uit te zijn. Dit klopt, maar alleen op korte termijn. Het voordeel van het kopen van een fiets op internet scheelt soms 20%. Op basis van een fiets van 750,- euro, scheelt dit 150,- euro. Dit lijkt een hoop geld, maar de mensen staan er alleen niet bij stil, dat bij een aanschaf op internet geen enkele service zit. U kunt geen proefrit maken, krijgt geen advies op maat, ontvangt geen gratis servicebeurten (welke wel verplicht zijn voor de garantie) en de juiste afstelling moet u zelf uitzoeken. Ook worden de bijgeleverde accessoires niet voor u gemonteerd. Wij hebben voor u uitgerekend wat de bijkomende kosten zijn en zult zien dat het voordeel grotendeels verdwenen is.

• Bezorgkosten a 30,-
• Afleverkosten (meer dan alleen het stuur recht zetten en de trappers monteren) a 37,50
• 1e servicebeurt na 2-3 maanden (verplicht voor de garantie) a 20,-
• 2e servicebeurt na 8-9 maanden a 20,-
• Perfecte afstelling van het zadel en stuur en advies hierover a 15,-
• Aanschaf nieuw zadel vanwege zadelpijn en montage a 35,-
• Extra kosten voor deskundige montage van aangeschafte onderdelen & accessoires a ….
• Extra kosten voor eventuele garantiewerkzaamheden a ….

U ziet dat het voordeel grotendeels wegvalt tegen de extra te maken kosten. Ons advies luidt dan ook: betaal liever wat meer bij aankoop en ga voor een lange termijn relatie met uw dealer. Ten slotte: Wanneer uw fiets in topconditie blijft, blijft u ook tevreden. U beleeft weer plezier in fietsen, waardoor de prijs al snel weer vergeten is. Bij ons staat uw fiets centraal en niet de prijs.